Prettig samenwerken met het administratiekantoor in Rotterdam

Prettig samenwerken met het administratiekantoor in Rotterdam

admin No Comment
Financiƫn en Verzekeringen

Een van de eerste dingen die ik ontdekte nadat ik mijn eigen onderneming was gestart, was dat ik niet zo heel erg sterk ben in het doen van administratie. Ik vind het simpelweg gewoon niet leuk om te doen en dus stel ik het vaak veel te lang uit. Hierdoor gaat het natuurlijk alleen maar meer tijd kosten om het allemaal te verwerken en daardoor heb ik er helemaal geen zin meer in. Dit ging van kwaad tot erger en ik ging ook steeds meer opzien tegen het indienen van btw- en belastingaangiftes. Uiteindelijk moet dit natuurlijk gewoon op tijd gebeuren dus ik deed het altijd wel, maar omdat ik het zo lang uitstelde, duurde het allemaal veel te lang. Ik vond dit erg zonde van mijn tijd. Als ondernemer heb je het al druk genoeg en dan wil je liever niet je tijd besteden aan iets waar je eigenlijk niet zo goed in bent. Of zoals in mijn situatie: bar slecht. Toen ik door een mede-ondernemer op het administratiekantoor in Rotterdam werd gewezen wist ik niet hoe snel ik contact met ze op moest nemen!

  • Administratie
  • Jaarrekening
  • Belastingaangifte

Dit zijn drie onderdelen die ze allemaal van je kunnen overnemen bij dit administratiekantoor in Rotterdam. Ze kunnen je ook helpen met je salarisadministratie, maar sinds ik tot op heden nog steeds een eenmansbedrijf heb, is dat voor mij dus niet aan de orde.

Uitstekend werk van het administratiekantoor in Rotterdam

Ik ben inmiddels enkele maanden geleden begonnen met samenwerken met het administratiekantoor in Rotterdam. Of eigenlijk kan ik beter zeggen dat ik mijn administratie volledig aan hen overlaat inmiddels. Ik ken genoeg ondernemers om mij heen die me voor gek verklaren. Zij vinden dat, zeker als je nog maar net je eigen bedrijf hebt, je dit voor het grootste gedeelte toch echt wel zelf kunt doen. Ik zie dit toch anders en ik vind ook dat iedereen dit voor zichzelf en zijn of haar eigen bedrijf moet bepalen. Het administratiekantoor in Rotterdam houdt mij prima op de hoogte van de vorderingen in mijn administratie. Als er bijvoorbeeld weer een btw-aangifte gedaan moet worden, dan zullen zij mij hier uiteraard van op de hoogte brengen. Ik moet nog wel steeds mijn uitgaven en inkomsten in hun systeem bijhouden, maar dit is zo makkelijk dat ik daar eigenlijk geen enkel probleem mee heb. Ik merk ook sinds ik mijn administratie uitbesteed aan het administratiekantoor in Rotterdam ik veel meer geld verdien. Ik weet niet of het komt doordat ik er echt zoveel tijd in stopte of dat ik er gewoon teveel mee bezig was in mijn hoofd, maar ik krijg nu een stuk meer gedaan en dat uit zich in mijn winst!

Meer geld dankzij uitbesteden

Een ander argument wat ik vaak hoor tegen het uitbesteden van je administratie is omdat het geld kost. Ik vind echter dat je soms geld moet uitgeven om het uiteindelijk te kunnen verdienen. En in mijn geval lijkt dat ook zeker zo te zijn. Ik ben dan ook zeer tevreden over de keuze om mijn administratie uit te besteden aan het administratiekantoor in Rotterdam. Ze hebben hier een zeer professionele aanpak en als ik ook maar ergens vragen over heb, dan kan ik altijd contact met ze opnemen. Ik zou dit administratiekantoor in Rotterdam, Finovion, dan ook aan iedere ondernemer aanraden. Het is fijn dat zoiets belangrijks als je administratie goed wordt aangepakt en dat je je hier dus geen zorgen over hoeft te maken. En als je niet alles wilt uitbesteden dan kan het natuurlijk ook voor slechts een gedeelte.